خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/11/07 - 07:44
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
در دیدار سفیر سوریه در تهران با امیرعبداللهیان تاکید شد:

استمرار حمایت همه جانبه جمهوری اسلامی ایران از سوریه

عدنان محمود، سفیر سوریه در تهران با امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل بین‌الملل مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، عدنان محمود سفیر جمهوری سوریه در تهران با امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل بین‌الملل مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کرد.



امیرعبداللهیان در ابتدای این دیدار ضمن محکوم کردن ترور سردار سپهبد سلیمانی توسط دولت عصیان گر آمریکا تصریح کرد: سردار سپهبد شهید سلیمانی در کنار دولت و ملت سوریه در عرصه مبارزه با تروریسم کارنامه درخشانی را خلق کرد که به استقلال و رهایی سوریه از چنگال تروریسم انجامید.



دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل بین‌الملل مجلس شورای اسلامی از ابراز همدردی و پیام های تسلیت مقامات سوری و حضور انبوه مردم سوریه در گرامیداشت مقام سردار سلیمانی قدردانی کرد.



امیرعبداللهیان بر استمرار حمایت همه جانبه جمهوری اسلامی ایران از سوریه تاکید کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران از هر اقدامی که به حفظ تمامیت ارضی، تقویت حاکمیت ملی سوریه و بازگشت ثبات و آرامش به منطقه منجر شود استقبال می کند.



وی افزود: مجلس شورای اسلامی از تبادل هیأت ها و تداوم گفت وگوها میان نمایندگان پارلمان دو کشور، استقبال می‌کند.



 دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل بین‌الملل مجلس شورای اسلامی در پایان این دیدار گفت: امیدواریم بحران در ادلب که در نتیجه ی حضور تروریست‌ها در این منطقه ایجاد شده است به زودی حل و فصل گردد و این استان به دامان مردم حاکمیت مرکزی سوریه بازگردد.



عدنان محمود نیز ضمن تسلیت به مناسبت شهادت سردار سپهبد سلیمانی گفت: بی‌تردید نقش محور مقاومت در منطقه بعد از شهادت سردار سلیمانی کمرنگ نخواهد شد و جمهوری اسلامی ایران اثبات کرده است که به خوبی تمام بحران ها را تبدیل به فرصت می کند.



وی با تحلیل از نقش مهم و سازنده مقام معظم رهبری و درایت ایشان و مسئولان ایرانی افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره در مقابل مشکلات ایستادگی کرده و در نهایت پیروز میادین سیاسی و بین‌المللی بوده است.



در این دیدار طرفین ضمن ارائه آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی پیرامون موضوعات و مسائل مشترک در حوزه های سیاسی، اقتصادی و اهمیت همکاری‌های منطقه‌ای و پارلمانی تبادل نظر کردند./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 294716
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار